2 etappes (18+19) Ommen t/m Coevorden. 21 + 19 km. - Reisverslag uit Coevorden, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu 2 etappes (18+19) Ommen t/m Coevorden. 21 + 19 km. - Reisverslag uit Coevorden, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu

2 etappes (18+19) Ommen t/m Coevorden. 21 + 19 km.

Door: Gita en Dré

Blijf op de hoogte en volg Dré en Gita

28 Augustus 2011 | Nederland, Coevorden

Na een tijd niet meer een verslag geschreven te hebben, nu maar eens even bijwerken waar we gebleven waren. 24 Juli hebben wij het pieterpad weer opgepikt waar we gestopt waren. We liepen de etappe Ommen-Hardenberg (21 km). Het weer zat totaal niet mee, we hebben eigenlijk de hele etappe door de regen gelopen. Dat is natuurlijk minder leuk en geniet je natuurlijk ook niet van de omgeving. Het was dan ook nog eens een lange etappe om te lopen, zeker als je weken niet gelopen hebt. Het 1e uurtje viel mee, het miezerde wat, maar naarnmate we verder liepen begon het ook harder te regenen. Dré had de verkeerde broek aan dus hij was door en door nat, daarbij kreeg hij ook nog natte voeten ondat de wandelschoenen van hem niet waterdicht zijn. Al met al dus niet echt genoten van deze etappe. Nu weer een tijd er tussen omdat Dré 1 week in America gezeten heeft en ik veel moest werken. Maar vandaag zijn we dan toch weer gestart met ons pieterpad. Vandaag liepen wij Hardenberg-Coevorden (19 km). We hadden ervoor gekozen om met de auto te gaan, want toen we naar Ommen gingen(vorige etappe) hebben we erg lang moeten reizen in de trein. Als we nu weer met de trein zouden gaan, zouden we er 4,5 uur over doen om in Hardenberg te komen, dus vandaar maar de auto genomen. We reden rond 9.15 uur weg en konden met wandelen om 11.30 beginnen. We hadden er zin in, je mist dat wandelen wel als je een tijd niet gelopen hebt. Het weer was aangenaam, onze jassen gingen al snel genoeg uit, het zonnetje kwam tevoorschijn. Het was zelfs benauwd op een gegeven moment. We liepen geregeld langs de Vecht, maar ons kon dit gebioed niet echt bekoren, zijn wij te verwend omdat we natuurlijk al vele mooie stukken gehad hebben ?? Natuurlijk voor onze vakantie de schitterende Sallandse heuvelrug, ja, ik denk dat we te verwend zijn. Daarbij zat het weer ook niet mee afgelopen 2 etappes. Tot aan Gramsbergen was het heerlijk om te lopen. In Gramsbergen hebben we gelunchd bij http://www.oldewoage.nl/ Daar hebben wij een uitsmijter genomen, was ook alweer een tijd geleden dat we pleisterplaatsen in het oosten van het land tegenkwamen, dus daar hebben wij toch maar gebruik van gemaakt. Eenmaal binnen begon de lucht te betrekken,, en ja hoor...regen. We moesten toch verder, dus de paraplu maar tevoorschijn gehaald en doorlopen, we moesten nog een behoorlijk stuk. Gramsbergen zelf was leuk versierd, alle woningen hadden de nederlandse vlag uithangen, maar nu ik op internet gekeken heb zie ik dan ook dat Gramsbergen vanaf a.s weekend 3 september een feestweek heeft, goh, lopen we dat net mis ;-) In Gramsbergen zelf staat een klein monument van pietpadwandelaars, dus dat moesten we toch even vastleggen met ons fototoestel. En we liepen door met onze paraplu niet echt genietend van de omgeving. Dré met zijn nieuwe wandelschoenen (die wel waterdicht zijn), dus die kon hij gelijk inlopen. Nee, we konden niet echt genieten van de omgeving, ook niet veel foto's gemaakt alleen maar km's. Maar plezier in het wandelen houden we wel. We liepen verder en verder richting Coevorden waar we net voor we Coevorden de bebouwde kom in zouden lopen de "Drentse poort" passeerde. Dit is een kunstproject van grote opgestapelde zwerfkeien en maakt deel uit van een stenen beeldenroute. Deze staat op een wal. We verlaten Overijssel en lopen Drenthe in. Nog steeds regen en erg nat. Het laatste stuk liepen we langs een smalle beek, de grond verzadigd van regenwater, dus niet echt lekker om te lopen, bij iedere pas moest je kijken waar je de voeten neer moest zetten, vermoeiend lopen. Het eindpunt van deze etappe was midden in Coevorden bij het treinstation. Daar hebben we de trein genomen van 16.52 uur. We waren op het station om 16.30, dus we hebben 5 uur over die 19 km gedaan inclusief pauzeren in Gramsbergen. Maar nogmaals terug kijkend op al de etappes die we tot nu toe gelopen hebben waren dit de minst leuke/mooie ettapes, máár dat kan ook te maken hebben door de regen bij beide etappes. Komende etappes gaan we het Drents plateau verkennen, we komen steeds dichter bij ons eindpunt. Volgende week wordt het niet wandelen, maar we hopen over 2 weekenden weer aan het lopen te zijn. Dan lopen we van Coevorden naar Sleen. Dit wordt weer een etappe van 21 km, maar hopelijk zonder regen...maar dat is altijd afwachten. Tot de volgende keer.....

Al 364 km gelopen, nog 128 km te gaan.