1e Etappe St.Pietersberg-Strabeek (15 km) - Reisverslag uit Strabeek, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu 1e Etappe St.Pietersberg-Strabeek (15 km) - Reisverslag uit Strabeek, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu

1e Etappe St.Pietersberg-Strabeek (15 km)

Door: Gita en Dré

Blijf op de hoogte en volg Dré en Gita

18 Oktober 2010 | Nederland, Strabeek

Gisteren de 1e etappe gelopen. Nog eerst lekker ontbeten thuis en toen van Blerick met de trein naar Maastricht. We hadden een omleiding, we gingen via Heerlen naar Maastricht, dus even oponthoud gehad. In Maastricht de bus (lijn 4) genomen en uitgestapt op de mergelweg. Van daaruit was het ongeveer 1,5 km lopen naar ons beginpunt, de naald op de St.Pietersberg. Bijna aangekomen daar kwamen we nog collega (Gijs) van Dré tegen met zijn ega. Ook Gijs en zijn echtgenote waren net gestart vanuit de St.Pietersberg. Bij de naald nog even een paar foto's gemaakt en om 12.50 uur begon onze wandeltocht officeel. Het weer was heerlijk, het voelde goed om dit te lopen. In maastricht hebben we een lekker broodje gegeten bij subway, vlak bij het station, we waren daar om 13.35 uur en hebben daar 20 minuutjes gezeten. Het lopen ging lekker, de weg was goed te volgen, staat allemaal goed aangegeven. Leuk ook om onderweg diverse wandelaars tegen te komen. We kwamen op een gegeven moment 2 stellen tegen die ons nog "aanmoedigde", :"tis nog een lange weg te gaan, succes verder". Dat zijn toch leuke dingen om mee te maken. Zij waren natuurlijk met de laatste etappe bezig, voor hun het eind in zicht. Net voor Bemelen nog lekker op een bankje gezeten, we genoten van de vele mooie uitzichten. Bij de Bemelerberg werd het pad wat modderig, maar met goede wandelschoenen zeer goed te doen, zo werden de schoenen ook gelijk op de proef gesteld. Ook door de blup lopen hoort erbij. Even moeten puzzelen bij een bepaald stuk, moeten we nu links of rechts houden, we waren de Bemelerberg net voorbij. Stond namelijk ook een sticker op een paaltje (rechts), maar daar stond NS wandeltocht bij...dus hebben toch de geverfde markering links aangehouden en die klopte. Het stuk langs de Geul was ook schitterend, veel mensen die aan het wandelen waren, natuurlijk ook veel (herfst)vakantiegangers in het mooie Limburg op pad, maar de Pieterpadwandelaars haalde je er wel uit...erg leuk. Om 16.40 uur waren we bij ons eindpunt...Strabeek. Van daaruit weer teruggelopen naar het station in Valkenburg, daar de trein weer genomen naar Maastricht. In de trein zittende, terugkijkend op onze 1e etappe die ons goed bevallen was, beiden rode gloeiende wangen. In Roermond nog 1 keer moeten overstappen en toen in Venlo uitgestapt waar we bij http://www.hemingway.nl/ nog heerlijk gegeten hebben, echt de moeite waard om daar een lekker hapje te eten in een huiselijke sfeer..nouja, onze 2 zonen werken daar ook, gelijk even wat reclame maken he :-) Het was een geslaagde, sportieve dag. Op naar komende zondag, dan lopen we etappe 2 van Strabeek naar Sittard, we hebben er weer zin in...

Totaal (pas) 15 km gelopen, nog 477 km te gaan ;-)

• 19 Oktober 2010 - 09:54

Paul Giesbertz:

Leuke reactie van je/jullie. Thx.
    Ik zal jullie af en toe volgen via deze site. Jammer dat we (onbetaald) niet meer foto's kwijt kunnen;)
    gr Paul (& Marjo)
    P.S. zijn jullie inmiddels al verder op (Pieter)pad?