4e Etappe Monfort-Swalmen (22km) - Reisverslag uit Swalmen, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu 4e Etappe Monfort-Swalmen (22km) - Reisverslag uit Swalmen, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu

4e Etappe Monfort-Swalmen (22km)

Door: Gita en Dré

Blijf op de hoogte en volg Dré en Gita

14 November 2010 | Nederland, Swalmen

Ja hoor, daar zijn we weer, met hetzelfde begin zoals iedere etappe. Wekkertje vroeg...nouja, een half uurtje later als de afgelopen 2 etappes. Het ontbijtje zoals iedere zondag..verse broodjes met beleg, eitje, jus-tje en koffie natuurlijk. Rugzakjes weer ingepakt en toen richting station Venlo, in Blerick ging het niet lukken omdat er gewerkt werd aan het spoor tussen Blerick en Venlo. Met de trein naar Roermond, deze vertrok om 09.05 uur. We dachten vanuit Roermond buslijn 80 te kunnen nemen om half 10. Maar dat ging niet lukken, die reed dus op zondag niet. Hebben toen navraag gedaan aan buschauffeur en konden met "zijn" bus meerijden, hebben toen wel 3 kwartier in de bus gezeten, ach...zo zie je nog iets van het mooie Limburg. Om 10.30 uur vertrokken we vanuit ons startpunt in Montfort (de Dijkstraat,daar waar we vorige week gestopt waren) Qua regen viel het toen nog reuze mee, het was zelfs heerlijk wandelen. De temperatuur was fantastisch, het was 14 graden. We kwamen wat wandelaars tegen maar deze liepen een georganiseerde wandeling (wandelvereniging Roerdal), deze tocht kruiste het pieterpad. De roer stond vrij hoog, je kon zien aan de weilanden dat er afgelopen dagen zeer veel regen gevallen was. We hielden nog redelijk droge voeten, maar later begon het toch wat meer te regenen. Poncho aan en gewoon verder lopen. Het Roerdal is mooi om te lopen, maar op de onverharde wegen was het goed drassig, kon ook niet anders met die hevige regenval van afgelopen dagen. Bij Melick konden we vrij veel verhard lopen, dat loopt gewoon lekker, geen blubber en geen geschuifel met de voeten. Bij Spik hebben wij een rust ingelast van een half uur. Hebben gezeten bij een boerderijcamping http://www.spikkerdal.nl/wb/