7e etappe Swolgen-Vierlingsbeek (21 km) - Reisverslag uit Vierlingsbeek, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu 7e etappe Swolgen-Vierlingsbeek (21 km) - Reisverslag uit Vierlingsbeek, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu

7e etappe Swolgen-Vierlingsbeek (21 km)

Door: Gita en Dré

Blijf op de hoogte en volg Dré en Gita

12 December 2010 | Nederland, Vierlingsbeek

Vandaag weer genoten van een heerlijke wandeldag. Vorige week dus niet gelopen ivm het TE slechte weer. Vandaag hadden wij er absoluut weer zin in. Met de auto naar station Venlo gereden om vandaaruit de bus (lijn 29) naar Swolgen te nemen. We vertrokken in Venlo om 9.46 uur en hadden een héél aardige chaufeur, hij bleef gezellig in gesprek met ons en vertelde dat hij geregeld Pieterpadwandelaars is zijn busje kreeg. Hij heeft ons precies op ons startpunt eruit gelaten, hij wist natuurlijk waar het startpunt van deze etappe begon in Swolgen..ja, een aardige man !! Om 10.30 begonnen wij aan onze etappe. Er viel wat regen en daar hadden we ons eigenlijk niet op ingesteld. Eigenlijk alleen de kleine poncho meegenomen die over de rugzak gaat. Maar ik zei al tegen Dré, volgens mij is het maar een beetje miezer wat valt en dat was ook zo. Het eerste stuk liepen we vrij veel verhard, maar dat is afentoe ook wel lekker lopen. Na Meerlo en Wanssum te hebben gepasseerd liepen we weer lekker door de bossen. Het weer was heerlijk, soms een druppel regen, maar niet noemenswaardig. Aan Pieterpadders niet veel mensen tegengekomen. 4 Dames die we tegenkwamen tussen Wanssum en Geysteren. In Geysteren, waar we dus even van de route zijn afgeweken, hebben we een heerlijk kopje soep gegeten bij "eet -en drinkcafé het trefpunt. Daar arriveerde wij om 12.45 uur. De eigenaar vertelde nog tegen ons dat hij komend weekend ging trouwen en hoopte dat er dan een flink pak sneeuw zou liggen. Hij kreeg veel Pieterpadwandelaars binnen maar meestal rond dit jaargetijde erg rustig volgens hem, een leuk gesprek gehad met hem. We zijn weer verder gelopen rond de klok van 13.15 uur. We gingen verder door landgoed Geysteren/Boschhuizer bergen. Wát een mooi stuk natuurgebied. Het is een zeer afwisselend gebied van loof -en naaldbossen, eiken -en beukenlanen en veel zandverstuivingen, we keken onze ogen uit.