Strabeek-Sittard (vervolg) - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu Strabeek-Sittard (vervolg) - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu

Strabeek-Sittard (vervolg)

Door: Gita en Dré

Blijf op de hoogte en volg Dré en Gita

25 Oktober 2010 | Nederland, Sittard

Van daaruit kwamen we weer via veldwegen en bossen op het hoogste punt van het plateau, daar waar de de "reus van Schimmert" (watertoren) staat. We hadden het meeste klimwerk gehad en liepen via het Ravensbos, ook een mooi stuk natuur, richting Valkenburg, het einde was inzicht (nog een hagelbui over ons heen). Het was een heerlijk gevoel toen we de plaatsnaam Valkenburg te zien kregen. Het bleef ook regenen, maar al met al toch goed weer gehad tijdens deze etappe. Nog een paar kilometer en we zouden Strabeek bereiken...en ja hoor, daar was het einde (15.30 uur). Terug gelopen naar station Valkenburg, ik (Gita) voelde mijn benen wel, was toen ook wel blij dat we in de trein zaten richting "ons" Blerick :-). Om 18.00 uur zaten we in de auto naar huis, nog een heerlijke kaasommelet gegeten,een warme douche en toen "uitgeteld" op de bank met een lekker flesje (duits) alt-bier. We keken terug op een vermoeiende, vooral mooie etappe. We hadden "stiekum" toch in totaal zo'n 26 km gelopen (ook de kilometers erbij geteld naar begin en eindpunt lopen). Nu kunnen we ons weer voorbereiden op de volgende...Sittard-Montfort, een etappe van 24 km. Dat zal over 2 weken zijn, dus ik zou zeggen....tot dan......

Totaal 37 km gelopen, nog 455 km te gaan ;-)