5e Etappe Swalmen-Venlo (23 km) - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu 5e Etappe Swalmen-Venlo (23 km) - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu

5e Etappe Swalmen-Venlo (23 km)

Door: Gita en Dré

Blijf op de hoogte en volg Dré en Gita

21 November 2010 | Nederland, Venlo

Weer een nieuwe zondag, zoals altijd vroeg uit de veren. Toen we naar buiten keken zagen we dat het behoorlijk grijs was. Zou verder een mooie dag worden, dus we hadden er natuurlijk weer veel zin in. De wandelkleding aan, ontbijten en met de bus naar station Venlo waar we de trein wilde nemen naar Swalmen. Uiteraard weer werk aan het spoor (soms zit het mee en soms zit het tegen) ;-) We werden met een bus van Venlo naar Tegelen gereden en van daaruit verder met de trein. We vertrokken vanuit Blerick om half 9 en eer we aan onze etappe konden beginnen was het 10 uur. Bij ons in de bus en trein zaten 2 dames, ook voorzien van rugzak en wandelschoenen. Ze liepen dan ook voor ons uit, dus 2 pieterpadlopers. Het was heerlijk weer, beter dan vorige week. We liepen al snel de bossen in, en liepen een heel stuk langs de Swalm, deze kronkelde door het bos, het was er prachtig. Die 2 dames zagen wij al vrij snel niet meer, wij hebben natuurlijk ook foto's staan maken van de mooie natuur 's ochtends vroeg. Het was nog vrij mistig, het zonnetje stond te dringen om door te komen, de rijp was nog volop aanwezig, gewoon een schitterend gezicht zo in de natuur. Zo dicht bij huis en nog nooit in deze bossen geweest, dat is nu het mooie van het pieterpad, de stukken bos waar je komt, zo onbekend, maar zo ontzettend mooi. Het pieterpad doorkruist hier een paar keer het maas-swalm-nettepad. Deze etappe liep echt langs en over de grens van Duitsland. Zo liep je nog in Nederland en een volgende stap liep je weer in Duitsland. Een heel stuk door het Diergardischer wald gelopen. Het zonnetje kwam al snel tevoorschijn en het was heerlijk wandelweer. Nu merkte wij ook omdat wij het pieterpad van zuid naar noord lopen dat het in dit jaargetijde misschien vanwege de laagstaande zon beter op die manier lopen is. Dan hoef je iniedergeval niet zo tegen de zon in te kijken. Het lopen beviel ons een stuk beter dan vorige week. De paden door de bossen waren goed te lopen, geen drap en we konden lekker naast elkaar lopen, minder smalle paadjes deze keer. De temperatuur lag zo rond de 5 graden, maar koud hebben wij het dan absoluut niet, we lopen ons lekker warm.