Etappe 9 Gennep-Groesbeek (15 km) - Reisverslag uit Groesbeek, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu Etappe 9 Gennep-Groesbeek (15 km) - Reisverslag uit Groesbeek, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu

Etappe 9 Gennep-Groesbeek (15 km)

Door: Gita en Dré

Blijf op de hoogte en volg Dré en Gita

27 Februari 2011 | Nederland, Groesbeek

Zondagmorgen 08.15 uur, het wekkertje loopt af. De regen klettert tegen het badkamerraam, geen goed teken. Piet (Paulusma) had ons een zondag "beloofd" met beter weer, maarja, onze Piet weet het meestal niet ;-) Maar met goede moed onze rugzakken ingepakt, Dré de kleine en ik de grote ivm reserveschoenen die ik meenam, wilde deze etappe geen pijn aan mijn voeten krijgen, dan zou ik mijn oude wandelschoenen weer kunnen aantrekken, máár ik had ze gelukkig niet nodig. Na ons ontbijtje zijn we met de auto naar Venlo gereden en toen de bus van 09.50 uur naar Gennep genomen (lijn 83 Nijmegen). We zijn gestart vanaf de markt in Gennep om 11.00 uur. Bovenop een toren van het mooie oude stadhuis van Gennep zat een ooienvaar te broeden, een mooi gezicht wat je niet vaak ziet. Gennep zelf heeft een mooi marktplein, maar toen we Gennep uitliepen hadden we een saai stuk. Een lange rechte weg van ongeveer 5 km lang (Horsestraat), het regende nog steeds, de kleine poncho maar om onze rugzakken heen gedaan, maar op een gegeven moment tóch maar de grote poncho tevoorschijn gehaald. De regen zagen we horizontaal voorbij komen, het waaide dus ook ontzettend hard. Gelukkig houd onze goede wandelkleding ons verder wel droog, maar de buitenkant van onze broek was zeiknat. Dan maar mét poncho verder, opgeven doen we niet...die hard's he ;-). Na die vervelende lange weg kwamen we aan de Grensweg met aan de rechterkant het Duitse Reichswald. We liepen dus gelukkig weer het bos in, dus ook meer beschut om te lopen. Na 7,5 km hebben we gelunchd bij eethuis http://www.dediepen.nl/ Een heerlijk boerenommelet met een kopje koffie. Altijd lekker, vooral na al die regen die we hadden :-( Om 12.45 uur zijn we verder gegaan, het was gestopt met "zachtjes" regenen, onze poncho kon nog steeds niet uit. We liepen al snel richting St. Jansberg. Hier was het vooral weer drassig, dus uitkijken waar je de voeten zet. Wel een mooi stuk bos, zonde dat er zoveel regen viel. Koud hadden wij het niet, door de poncho hou je naturlijk héél veel warmte vast. Soms was het zoeken naar de markeringen, je moest dus goed opletten en dat met een poncho die je flink over je hoofd trekt ;-) Ja, op een gegeven moment zaten we toch fout, we zagen geen markeringen meer, we waren dus even spoorloos. Máár ons houden ze niet voor de gek, we zijn dwars door het bos gestoken, niet echt een bospad maar we kwamen tóch wel weer op het goede pad terecht, moesten wel onder (Gita) en over (Dré) een prikkeldraad door, maar we zagen onze pieterpadmarkering weer voor ons. Ondanks de regen was het toch weer een mooie tocht. Waren ook wel blij om het plaatsnamenbord Groesbeek te zien. Nog een klein stukje lopen en voordat we de bus naar Nijmegen namen nog even een kopje koffie bij "Eigen weijs" genomen en de bus van 15.54 gepakt. In Nijmegen even moeten wachten op de trein terug naar Venlo (16.38 uur). Toch wel weer blij om toen weer thuis te zijn (17.30 uur). Thuis ben ik (Gita) heerlijk onder de zonnehemel gegaan, daarna een heerlijke douche en nu samen héérlijk lui op de bank. Het was al met al tóch weer een geslaagde wandeling, maar naar Piet luisteren wij niet meer ;-). Volgend weekend carnaval, voor ons, al zijn we Limburgers...niet. Wij ontvluchten het carnaval, wij gaan heerlijk het hele weekend wandelen. Willen dan 2 etappe's doen. Dus volgend weekend... Groesbeek-Millingen en een dag later.. Millingen-Braamt. Tot volgende week..

Al 180 km gelopen, nog 312 km te gaan.