Millingen-Braamt (24 km) - Reisverslag uit Braamt, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu Millingen-Braamt (24 km) - Reisverslag uit Braamt, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu

Millingen-Braamt (24 km)

Door: Gita en Dré

Blijf op de hoogte en volg Dré en Gita

08 Maart 2011 | Nederland, Braamt

Maandag 07-03-'11..het wekkertje loopt af. We hebben héérlijk geslapen, maar dat kon ook niet anders na zo'n dag van 20 km. Nadat we heerlijk hebben ontbeten, het was zéér goed verzorgd, gingen we om 11 uur met het veer het Bijlandskanaal over. Via "de Bijland" een mooi recreatiegebied zijn we richting Tolkamer gelopen. Daar liepen wij een heel stuk over de Spijkse Dijk. Een langgerekt saai stuk (3 km) met aan de rechterhand de "Boven Rijn". Het waaide er ook stevig en het verkeer raasde behoorlijk langs ons op. We waren blij toen we Spijk naderden, weg van de dijk en weer meer de natuur in. Het Noaberpad kruiste ons geregeld (LAW 10). Na een stuk gelopen te hebben gingen we onder een spoortunneltje door (de doorgetrokken Betuwelijn). Daar gingen we al snel sterk stijgend naar Hoch Elten (Duitsland), waar je een mooi uitzicht hebt over het Rijndal. Op de Eltenberg zijn we beland in het pannekoekhuys Hoch Elten, waar we genoten van een héérlijke pannenkoek. Bij Hoch Elten ligt ook het "Blote voetenpad", dit is 3,5 km lang en kun je blootvoets lopen, dat hebben wij maar niet gedaan, wij vonden 24 km voor deze etappe mooi genoeg ;-) Het Noaberpad zagen wij nog geregeld op onze route, ook rood/wit aangegeven. Soms was het dus even uitkijken dat we niet het verkeerde pad namen. Hier een flink en mooi stuk door Duitsland gelopen. Via een viadukt zijn we de snelweg (A3), tevens de rijksgrens overgegaan. We zaten al een hele tijd in een mooi bosgebied. We kregen een hele lange boslaan en een kort stukje van de boterweg (handelsweg geweest tussen Zevenaar, 's Heerenberg en Emmerich). We hebben ruim 9 km door alleen bosgebied gelopen. Het Montfertland waar we het laatste stuk door het Bergherbos liepen. Wat een heerlijke rust en wat een heerlijk weer, we genoten volop. Nog 1,5 uur lopen zei Dré dan zijn we in Braamt. Nou, ik wilde toch nog even op een bankje gaan zitten, ik had toch wel pijn aan mijn knietjes. Dat stijgen en dalen hakte er wel in. Dré wilde al de rugzak overnemen van mij, máár ik ben ik en loop ook deze etappe helemaal uit mét mijn eigen rugzak op mijn rug ;-) Ik wist als we het bos uit zouden komen dat we snel in Braamt zouden zijn, dus nog een stukje Gita :-) dacht ik. Na een korte pauze op een bankje, uiteraard weer in het zonnetje het laatste stukje. Braamt kwam in zicht, daar was het plaatsnaambord en ik wist dat ons overnachtingsadres http://www.graaf-hendrik.nl/ niet ver lopen meer was. We hadden het weer gehaald, maar ik (Gita) was blij dat deze etappe erop zat. Al met al weer een mooie etappe, maar had toch wel last van mijn knieën. Aangekomen in de Auberge gelijk naar onze kamer, waar ik lekker op bed kon gaan liggen...even bijkomen. Schoenen uit en voetjes en knietjes rust gunnen ;-) Na een half uurtje een heerlijke douche genomen. Daarna hebben wij genoten van een heerlijk 3-gangenmenu. Dit hoorde allemaal bij het Pieterpad-arrangement. Het eten was lekker, de wijn smaakte goed en de gastheer was heel vriendelijk. We lagen weer vroeg in bed, ik geloof om 21.00 uur..allebei toch wel moe en stijf. Voor ons is 2 dagen achter elkaar lopen meer dan genoeg. Nu waren dit ook nog vrije lange etappes. Vanmorgen liep het wekkertje om 08.00 uur af, na ons opgefrist te hebben uiteraard weer lekker ontbeten in de Auberge. Er zat nog een echtpaar waar we even mee gesproken hebben. Zij liepen het Noaberpad, hadden het Pieterpad jaren terug al gelopen. Er zijn dus nog wandelroutes genoeg die we hierna kunnen gaan doen. Maar eerst ons Pieterpad aflopen, we genieten iedere etappe weer van ons mooie Nederland (en Duitsland ;-))Afgelopen 2 dagen toch aardig wat kilomters in onze benen, is ook wel te voelen, maar zoals ik zeg...we blijven genieten. Met het openbaar vervoer terug naar Venlo-Blerick. Dit viel nog even tegen omdat het trein- en busverkeer weer eens niet meezat, maar ook dat mocht de pret niet drukken, we zaten in een stoel, afentoe hier en daar wachten en nu weer voldaan op de bank thuis. Al met al een heerlijk weekend gehad, met fantastisch weer. We hebben als Limburgers het carnaval (vastelaovend) ook hélemaal niet gemist. We kijken nu weer uit naar onze volgende etappe...Braamt-Zelhem. Tot dan.......

Al 224 km gelopen, nog 268 te gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dré en Gita

Hebben de smaak van het wandelen te pakken. Na wat kilometers in onze benen te hebben,willen we nu met een doel lopen, vandaar dat we beginnen met het Pieterpad, wij lopen deze van zuid naar noord. Onze eerste LAW ......

Actief sinds 15 Okt. 2010
Verslag gelezen: 1016
Totaal aantal bezoekers 53892

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2010 - 30 November -0001

Op (Pieter)pad met Gita en Dré

Landen bezocht: