2e Etappe Strabeek-Sittard. (22 km) - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu 2e Etappe Strabeek-Sittard. (22 km) - Reisverslag uit Sittard, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu

2e Etappe Strabeek-Sittard. (22 km)

Door: Gita en Dré

Blijf op de hoogte en volg Dré en Gita

25 Oktober 2010 | Nederland, Sittard

Vandaag weer een verslag van onze 2e etappe die we gisteren gelopen hebben. Zijn deze keer van noord naar zuid gelopen omdat dit voor ons qua reizen beter uitkwam. Gistermorgen om 07.00 uur liep ons wekkertje af, wel vroeg maar we hadden zin om op te staan, wetende dat we die dag lekker gingen lopen. We hebben voor dat we gingen weer heerlijk ontbeten, moet je ook wel, want we wisten dat we een behoorlijke etappe voor de boeg hadden, met het nodige klimwerk. De rugzakken ingepakt met brood, vitaminedrank, water en de nodige versnaperingen (we blijven limburgers :-) ). En om 08.30 vertrok onze trein vanaf station Blerick richting Sittard. We hadden wel weer de pech dat er tussen Swalmen en Roermond geen treinen reden, maar we konden verder met de bus van veolia die daar gelukkig wel klaar stond. Vanuit Roermond weer verder met de trein naar Sittard. Om klokslag 10.00 uur vertrokken we op de markt in Sittard (leuke winkelstad trouwens). Al snel kregen we de eerste klim (de Kollenberg), hier zijn de 7 voetvallen van Jezus te zien (processieweg), boven aan de heuvel nog even stil gestaan bij de St Rosakapel en van daaruit de eerste onverharde veldweg in. Bij het 1e huis wat je daarna tegenkomt is een leuke drenkplaats (Windraak), daar is een speciaal bankje voor Pieterpadders en er komt "geneeskrachtig" water uit de muur voor diverse kwalen, erg leuk gedaan. Het weer was goed, het zonnetje scheen, het was gewoon perfect wandelweer, we liepen door richting Heemtuin, het was weer klimmen via trappen en door de slik, zo kwamen we door het leefgebied van de korenwolven. Op diverse plekken in de bossen is leuk houtsnijwerk te zien. Er waren veel hollewegen, dus ook zéér veel blup, blup, blup. Maar het mocht de pret niet drukken, onze wandelschoenen hadden al het nodige meegemaakt in de vorige etappe bij de Bemelerberg ;-). Het werd inmiddels rond het middaguur en we arriveerden om 12.15 uur bij gasterij Terborgh bij Schinnen, de enige eetgelegenheid op deze route http://www.gasterij-terborgh.nl/ . Daar binnengekomen keken we onze ogen uit, wat veel wandelaars en wat een gezellige rustplek, je waant je daarbinnen in grootmoederstijd, daar heeft de tijd echt stilgestaan, de moeite waard om hier te pauzeren ! We hebben een heerlijke tosti met koffie genomen en om 13.15 uur liepen wij weer verder, de route ging toen richting Puth. Deze etappe was zwaar, vanwege het klim en daalwerk (soms klimmend met een verschil van 40 meter, natuurlijk door de blup en de nodige trappen), maar we kwamen op mooie plateau's uit, waar we genoten van het mooie Limburgse landschap (wie schoen ôs limburg is !),ja,we zijn TROTS om Limburgers te zijn ;-). Verder lopende via de Grubben (hollewegen), jaja... moeilijk begaanbaar(de slik),liepen we richting Terstraten, waar mooie 17 en 18 eeuwse vakwerkboerderijen te zien zijn. Daar even op een bankje gezeten om wat te drinken. De lucht werd inmiddels wat donkerder, maar het zou maar een bui zijn, we liepen door via veldwegen door de bossen en onze 1e regenbui kregen we over ons heen, zat ook wat hagel bij.