Etappe 8 Vierlingsbeek-Gennep (17 km) - Reisverslag uit Gennep, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu Etappe 8 Vierlingsbeek-Gennep (17 km) - Reisverslag uit Gennep, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu

Etappe 8 Vierlingsbeek-Gennep (17 km)

Door: Gita en Dré

Blijf op de hoogte en volg Dré en Gita

20 Februari 2011 | Nederland, Gennep

Daar zijn we weer na een paar weken niet het Pieterpad gelopen te hebben. Het weer was er niet naar, maar we hadden er vandaag wel weer zin in. Vanmorgen zijn we dus om 10.32 uur met de trein naar Vierlingsbeek gereden om onze etappe weer op te pikken het was toen 11.00 toen we eraan begonnen, daar waar we gebleven waren. Het was voor ons maar 20 minuutjes reizen met de trein, dus goed te doen. Ik (Gita) mijn nieuwe schoenen aan, en met veel plezier begonnen aan deze etappe. Het was frisjes, er stond wat wind, maar na een half uurtje lopen voel je die "kou" niet meer. Toen we richting Afferden liepen, de Maasheggen (het laageterras van de Maas), kon je wel zien dat het water er hoog gestaan had. We hadden daar dus ook een aantal weken terug niet kunnen lopen, dan zou het erg drassig zijn geweest. Bij hoog water loopt dit gebied altijd onder. Toen dus met het veer de Maas over naar Afferden. De Maas is hier de grens tussen Limburg en noord-Brabant. In Afferden aangekomen was het tijd om een rustpauze te nemen..dit hebben we gedaan op de pleisterplaats die in het pieterpadboek vermeld staat http://deappelgaard.com/. We kwamen daar terecht bij Anja en Wim...een woonhuis waar je via de achterdeur naar binnen kon. Voor ons even vreemd, er stond een mand met plastic (over)slofjes of je kon je schoenen uit doen. Anja verwelkomde ons en zei dat we aan de eettafel konden plaatsnemen, daar zaten nog 2 stellen die aan het pieterpad bezig waren. Een lekker kopje koffie gedronken met overheerlijk zelfgemaakte kersenkruimelvlaai en leuke gesprekken met die andere 2 stellen. We hebben daar een half uur gepauzeerd, nog even met Anja gesproken over de gasten die ze allemaal over de vloer kreeg en over het carnaval (vastelaovend) wat over 2 weekenden is. Ze vertelde dat zij richting Venlo gingen, ze gaan dan naar de boetegewoene boetezitting in de "zoepkoel", voor de limburgers wel bekend en wij vertelde haar dat we dan lekker verder gingen met ons pieterpad. Voordat we de deur uitgingen vroeg ze nog, welke kant gaan jullie op, we zeiden dus, richting noord, we liepen richting "het Quin". Nou zegt ze...doe dan maar de groetjes aan Chris, een man met een bril, die komen jullie dan wel tegen, zal die vreemd kijken, ze moest er nog om lachen. Toen nog even naar het toillet geweest, want die kans moet je nemen, die kom je niet zoveel tegen langs de route ;-) Een ding willen wij nog kwijt over deze bijzondere pleisterplaats, deze moeten jullie niet voorbij laten gaan, de gastvrijheid is daar GEWELDIG !! Anja en Wim, bedankt, ga vooral zo door. Na deze lunchpauze liepen we richting "Het Quin", een groot ven waar geiten en schotse hooglanders grazen. We "klommen" het 30 meter hoge rivierduin op, waar we een mooi uitzicht hadden.Daar kwamen we inderdaad Chris tegen, hij liep alleen en had een bril op, dat zou Chris kunnen zijn. Dré groete hem en ja hoor, het was Chris :) . Ohwww zei die, jullie komen zeker bij Anja en Wim vandaan, dat zijn wel leuke dingen ;). We liepen deze ettape verder en liepen gelukkig weer veel door de bossen, het zonnetje kwam afentoe tevoorschijn, dus deze etappe was weer heerlijk om te doen. Het laatste half uur kreeg ik toch wel pijn aan 1 voet..ja, mijn nieuwe schoenen :-( Ze zijn natuurlijk nog niet ingelopen, maar komende zondag gaan we met die schoenen gewoon verder. We lopen dan van Gennep naar Groesbeek, we kijken er nu al naar uit. We namen de bus terug naar Venlo om 15.10 uur, het was weer een heeeerlijke dag om te lopen. Tot volgende week .......