6e Etappe Venlo-Swolgen ( 21 km ) - Reisverslag uit Swolgen, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu 6e Etappe Venlo-Swolgen ( 21 km ) - Reisverslag uit Swolgen, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu

6e Etappe Venlo-Swolgen ( 21 km )

Door: Gita en Dré

Blijf op de hoogte en volg Dré en Gita

27 November 2010 | Nederland, Swolgen

Vandaag eens een andere dag aan de wandel dan afgelopen weekenden. Het is vandaag een zaterdag dat wij aan de wandel gaan ipv een zondag. Het ontbijt blijft hetzelfde, vandaag iets later opgestaan dan voorgaande weken, want het is voor ons een "thuiswedstrijd". We beginnen vandaag in onze eigen stad...Venlo. Met de bus vanuit Blerick om 09.55 uur vertrokken en om 10.15 begonnen we weer op ons startpunt, het station in Venlo. Ja, dan loop je door je eigen stad, allemaal bekende punten, maar toch links en rechts wat foto's gemaakt. Zo ons oude postkantoor op de parade, het mooie Keizerstraatje, "ut alde weishoes", voor ons allemaal zó bekend. Via het Nolensplein waar de markt is op zaterdag, en ja hoor...wat zuuse, pruuse ;-), bijna alleen maar Duiters. Ja, daar moet Venlo het toch van hebben.. Via het villapark liepen we richting Maas, de Venlose stad verlatend. Zo liepen we een heel stuk langs de Maas om uit te komen bij het kapelletje van Genooi, waar we ook een groep pieterpadders tegenkwamen. Onze 2 jongens zijn beiden gedoopt in deze kapel, we wilden dan ook even een kaarsje opsteken, daar ga je niet zomaar even aan voorbij. Bij Velden zijn we het veer overgegaan naar Grubbenvorst waar we wat gegeten hebben bij cafetaria Harry, nouja, gewoon een frietje en Dré 2 broodjes kroket. De buik moet gevuld blijven, want je verbruikt heel wat callorietjes met wandelen :-) Qua temperatuur viel het reuze mee, het was wel koud, maar door het wandelen voel je die kou niet, natuurlijk ben je ook goed gekleed. We waren erg benieuwd naar het pieterpadbankje (daar wordt veel over geschreven) wat we zouden tegenkomen bij Lottum. De tocht was weer erg mooi, eerst dus heerlijk een stuk langs de maas en weer veel door de bossen. Ineens zagen we een tafeltje staan met allehande versnaperingen, Dré dacht dat dit het pieterpadbankje was, maar dat was het niet. 2 Meisjes hadden dit "winkeltje" in beheer en van het geld wat ze krijgen kopen ze dan iets...leuk idee van die meiden.