vervolg etappe 6 Venlo-Swolgen. - Reisverslag uit Swolgen, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu vervolg etappe 6 Venlo-Swolgen. - Reisverslag uit Swolgen, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu

vervolg etappe 6 Venlo-Swolgen.

Door: Gita en Dré

Blijf op de hoogte en volg Dré en Gita

27 November 2010 | Nederland, Swolgen

Een klein stuk verder op de route, bij Lottum, kwamen we het allom bekende pieterpadbankje tegen. De koffie, thee, warme chocomelk en evt. een tosti of warme zelfgemaakte appeltaart stond klaar. Een leuke picknickmand erbij, ja, daar moet je gewoon even gebruik van maken. Even een rustpauze genomen en de poesen van deze familie kwamen ons gezeldschap houden. Echt een leuk initiatief van deze mensen die daar wonen...bedankt (dat is nog eens gastvrij zijn). Er staat een glazen potje waar je je eigen bijdrage kunt indoen. Tuurlijk een paar klompjes achtergelaten, die we afentoe ook ergens neerhangen tijdens onze pieterpadwandeling. Ons laatste stuk was door "het Schuitwater", een mooi natuurreservaat, waar wij ons een flink stuk verlopen hebben :-( We wisten dat we een soort van vlonderbruggetje over moesten en wij gaan natuurlijk het eerste bruggetje over wat we tegenkwamen...fout....we zaten midden in een moerasgebied..het was balanceren op een paar losliggende boomstronken door dit moerasgebied. Ja we zaten goed fout, kon niet anders. Op een gegeven moment zagen we natuurlijk ook onze rood/witte markeringen niet meer van het pieterpad. Toen kwamen we na een eind lopen weer op de grote weg, we hadden gewoon een rondje gelopen...niet slim van ons. Verkeerde bruggetje dus...we hadden daar gewoon rechtdoor moeten lopen ipv rechtsaf. Ach ja, shit happens. Net voor Swolgen nog even in het bos op een bankje gezeten en toen ons eindpunt. Geen bord van Swolgen gezien voor op de foto, maar een foto genomen van een gezellig dorpscafe ( http://www.wilhelminaswolgen.nl/ ) waar we heerlijk een biertje hebben genomen. Het was toen 16.15 uur. Om 17.00 uur de bus terug naar Venlo. Zoals iedere week was het weer een fantastische etappe, we hebben weer genoten van de leuke dingen die je tegenkomt en meemaakt. Op naar volgende week...Swolgen-Vierlingsbeek.

127 km gelopen, nog 365 km te gaan.