Etappe 14 Vorden-Laren (14 km) - Reisverslag uit Laren, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu Etappe 14 Vorden-Laren (14 km) - Reisverslag uit Laren, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu

Etappe 14 Vorden-Laren (14 km)

Door: Gita en Dré

Blijf op de hoogte en volg Dré en Gita

17 April 2011 | Nederland, Laren

Hallo, daar zijn we weer na 3 weekenden niet gelopen te hebben. We wisten dat het heerlijk weer zou worden dus hadden er uiteraard weer veel zin in om onze LAW weer op te pikken waar we gebleven waren. Het reizen wordt steeds meer puzzelen, want niet overal waar we stoppen of beginnen is een treinstation. Sommige stukken moeten we dan ook met de bus doen. Vanmorgen zijn we om 9.02 uur vertrokken met de trein richting Nijmegen, waar we de bus moesten nemen omdat er tussen Nijmegen en Arnhem werkzaamheden aan het spoor waren. Dit was gelukkig goed geregeld, de bus stond al gelijk klaar en reed in een keer door naar Arnhem. Daar hadden we de aansluiting met de trein naar Zutphen waar we nog een keer moesten overstappen. Ja, het omroepbericht in de trein..de deuren sluiten niet, we zouden vertraging hebbben. Ja hoor, 8 minuten vertraging waardoor we in Zutphen de trein misliepen richting Vorden. We hebben daar 1 uur moeten wachten op de trein naar Vorden. Was ook geen andere mogelijkheid om daar te komen aangezien de bussen op zondag ook maar om het uur rijden. Maar ach, het was al lekker weer, hebben bij het station een kop koffie gedronken en geduldig gewacht op onze trein. Al met al waren we een uur later aan de wandel dan wat we uitgerekend hadden. Om 12.15 gingen we beginnen aan deze etappe. De jas ging al snel genoeg uit, het temperatuurtje was prima, het zonnetje deed al goed zijn best. Deze etappe was weer heerlijk om te lopen we liepen een gedeelte van de kastelenroute. We hebben ook een groot gedeelte van deze etappe door een mooi heidegebied gelopen(Het Groote Veld en Klein Dochterse Veld). Daar hebben we ook genoten op een bankje van onze boterhammetjes. We hebben op een afstand nog naar reeën gekeken die in de vrije natuur liepen, ook maar even op de foto gezet, dat is gewoon schitterend om te zien. Weer een stukje verder zat een heel klein uiltje in een broedkastje, ook daar maar een foto van. Dat zijn toch van die mooie dingen die je maar zelden ziet. Pleisterplaatsen waren er deze keer geen, alleen aan het begin en einde van deze etappe. Aangezien we onze rugzakken meestal wel gevuld hebben met wat lekkers is dat geen ramp. Toen we het Twentekanaal overwaren was het nog maar een stukje. Tijdens deze etappe hebben we mooie boerderijen gezien, die echt verspreid liggen in deze buurt. Wat ons opviel was dat ze hier veel rieten kappen hebben op de woningen, erg mooi. Om 15.30 arriveerde wij in Laren waar we even op het terras http://restaurant.witkamp.com/ hebben gezeten. Om 16.06 vertrok de bus richting Deventer waar we weer de trein hebben genomen om terug naar huis te gaan. Uiteraard weer de bus tussen Arnhem en Nijmegen, maar nu inmiddels lekker op de bank met de beentjes omhoog. Het was weer een geslaagde etappe. Volgende week zal het geen wandelen worden ivm pasen. Ik denk dat we dan lekker gaan fietsen in onze eigen mooie omgeving. Tot over 2 weken.....

Al 272 km gelopen, nog 220 km te gaan.