vervolg 5e etappe Swalmen-Venlo - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu vervolg 5e etappe Swalmen-Venlo - Reisverslag uit Venlo, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu

vervolg 5e etappe Swalmen-Venlo

Door: Gita en Dré

Blijf op de hoogte en volg Dré en Gita

21 November 2010 | Nederland, Venlo

Bij de grens Nederland-Duitsland aan de rand van het Brachter wald hebben we geluncht bij http://www.degrensreuver.nl/ Dré een heerlijke strammer max en ik zegt de gek een stokbroodje gezond. Even een half uurtje gezeten en toen weer onze route vervolgd. Nog weinig wandelaars tegengekomen die ochtend. In de middag kom je er meestal meer tegen, maar de pieterpadlopers niet zo veel gezien. We bleven langs de grens oplopen. We liepen langs de Steilrand, een tientallen meters hoge steilrand, deze vormt de scheiding tussen het hoog-en het middenterras en is tevens de landgrens. Op de rand wandel je in Duitsland en de helling is Nederlands grondgebied. Daar zagen we in de bossen een keuken liggen, tenminste de resten van een keuken...wordt er gewoon gestort, erg dat er mensen zijn die zoiets doen !! We kwamen steeds dichter bij huis, het werd voor ons weer wat bekender vooral toen we bij de Holtmühle kwamen. We liepen via de Jammerdaalsche heide (voor ons..ut Jaomerdal) langzaam richting "ons" Venlo :-) Het einde kwam inzicht. Het was weer een mooie etappe, veel door de mooie bossen van Duitsland en Nederland gelopen, wat kom je toch door mooie natuurgebieden en zo heerlijk rustig. Via de villawijk de bovenste en onderste molen liepen we richting de vierpaardjes naar station Venlo waar ons eindpunt van deze etappe was en wij er weer 23 km op hadden zitten. Om half 4 waren wij op het station...ja hoor, we hadden het weer gehaald. Het was een héérlijke tocht, het weer was fantastisch en we hebben weer heerlijk afentoe kunnen rusten op een bankje in de natuur...SUPER !! Volgende week de volgende etappe...Venlo-Swolgen. Kijken wat deze tocht ons weer brengt en of we de alom bekende ome Piet gaan tegenkomen ;-) Tot nu toe kunnen we alleen maar zeggen..wat is dit heerlijk om te doen en wat hebben wij al mooie stukken van Limburg gezien.

106 km gelopen...nog 386 km te gaan.