Etappe 10 en 11 Groesbeek-Millingen >> Braamt. - Reisverslag uit Millingen aan de Rijn, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu Etappe 10 en 11 Groesbeek-Millingen >> Braamt. - Reisverslag uit Millingen aan de Rijn, Nederland van Dré en Gita Hugten - WaarBenJij.nu

Etappe 10 en 11 Groesbeek-Millingen >> Braamt.

Door: Gita en Dré

Blijf op de hoogte en volg Dré en Gita

08 Maart 2011 | Nederland, Millingen aan de Rijn

Eindelijk was het zover dat we aan ons weekend begonnen waarin we 2 dagen gingen lopen. Het carnaval (vastelaovend) ontvluchtend. Zondagmorgen 06-03-11 begonnen wij aan onze etappe Groesbeek-Millingen. Bij het beginpunt nog iets van carnaval tegengekomen (praalwagen) maar al snel liepen we in de rustige natuur, in de verte hoorde wij nog iets van muziek, maar al snel werd het lekker rustig. We liepen over de Oude Zevenheuvelenweg richting de Canadese begraafplaats. Het was flink heuvelachtig, maar weer een verschrikkelijk mooi stuk om te wandelen. Het weer was perfect, het zonnetje deed goed z'n best. De rugzak viel mee op de rug, al was die goed gevuld (rond 7 kilo). De omgeving was mooi, maar veel klimwerk (Nederrijk). Onderweg kwamen wij ook veel wandelaars tegen, wat we in die weken hiervoor niet veel zagen, het weer doet dan toch veel, de mensen willen eruit. We genoten van de vele mooie uitzichten en liepen op ons gemak richting "Duivelsberg". We hadden gehoopt daar een bankje aan te treffen om even wat te eten, maar dat viel tegen, geen bankje te vinden op de berg zelf, dus vervolgde wij onze route. Via het Wylermeer Zum Querdamm, precies op de grens. Daar liepen wij Duitsland in en hebben daar op een bankje in de zon genoten van onze broodjes. In het zonnetje was het warm, hebben even een half uur gepauzeerd, was toch wel gelijk een stevige etappe met al dat klimwerk. We vervolgde onze weg via Zyfflich, een lang gerekt dorp. Via de Leutherstrasse liepen wij weer richting Nederland, in de verte hoorde wij weer iets van carnaval, dat was in Leuth, dus waren al bang dat we in een of andere optocht zouden belanden. We liepen eerst nog via een weiland langs water op. Via wat overstapjes het prikkeldraad over. In Leuth was gelukkig de optocht voorbij toen wij daar aankwamen, dus qua feestgangers viel het mee, die zaten binnen. Deze etappe was heerlijk om te wandelen, zeer veel rust en mooie stukken. De temperatuur bleef ook zeer aangenaam, dus echt ideaal wandelweer. Maar qua etappe ook wel zwaar, omdat we nu voor het eerst met een rugzak van een kilo of 7 op onze rug liepen en uiteraard het klim en daalwerk. Ik (Gita) was toch wel blij toen we het plaatsnamenbord Millingen a/d Rijn zagen. Het was inmiddels 16.20 uur, maar toen moesten wij nog een flink stuk :-( We hadden een pension geboekt aan de Koningsdaalseweg (daar hadden wij de rozenkamer) en dat was nog een groot gedeelte Millingen door. Máár ach...dan loop je gewoon door, wetende dat je dan even heerlijk onder de douche kan en even lekker op bed te kan liggen. De ontvangst in http://www.indelavinde.nl/ was allerhartelijkst. We kregen gelijk koffie aangeboden en werden naar onze kamer gebracht. Daar konden we heerlijk bijkomen van een geslaagde maar ook wel vermoeiende etappe. In de avond zijn we gaan eten in Millingscentrum. We hebben daar heerlijk gegeten en zijn daarna weer lekker teruggelopen naar ons pension. We lagen vrij vroeg in bed, we voelden onze benen wel en we wisten dat we de volgende dag weer een etappe hadden van 24 km. We hadden er nu weer 20 km opzitten. En dan nog het heen en weer lopen van pension naar het centrum van Millingen, dus stiekum toch weer 3 km meer. Moe maar voldaan kropen wij ons bed in.......onze dag zat erop.